Marka değeri hesaplama son yıllarda önem kazanmaya başlamıştır. Halen her ne kadar soyut olan marka değerleri firmaların bilançolarında yer almıyor olsa bile yakın bir gelecekte marka değerleme hızla yaygınlaşacağını veakredite edilmiş kuruluşlarca yapılan marka değerleri bilançolarda da yer alacağı düşüncesindeyiz
Bilindiği gibi kimi durumlarda marka değerleri, markanın sahibi olan firmanın bina, fabrika, makine parkurları dahil toplam varlıklarından çok daha fazla değere sahip olabilmektedir. Nitekim tanınmış bir çok markanın değeri toplam varlıklarından en az 4-5 kat daha fazladır.
Marka değeri hesaplama: Marka ile, o markanın İsmi , simgesi ile bağlantılı ve bir firmaya veya firmanın müşterilerine ürün ve hizmet yoluyla sağlanan değeri artıran veya eksilten aktifler ve taahhütler bütünüdür.Yani markaya yapılan yatır